مجله

بررسی کامل کفش عمده و اجزای آن

بررسی کامل کفش و اجزای آن
امروزه با افزایش خرید و فروش کفش و تغییر نیاز های انسان، این محصول را می توان یکی از مهم‌ ترین اجزای زندگی انسان‌ ها دانست. یکی از دلایل این امر می‌ تواند تاثیری باشد که کفش روی پا و سلامتی انسان دارد؛ زیرا تحمل فشار راه رفتن و وزن بدن بر عهده این محصول است. از دغدغه‌ های امروز افراد، شناخت کفش‌ های اصل و خرید آن هاست. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به طور کامل کفش و اجزای آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید و بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.
 

بررسی کفش 

 
در قسمت قبل به اهمیت کفش پی بردیم. حال می‌ خواهیم اجزای تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از اجزای مهم کفش رویه آن بوده که ظاهر آن را تشکیل می دهد. وقتی از جنس کف صحبت می‌ کنیم؛ بیش تر به رویه آن توجه داریم. وظیفه این جز، محافظت کامل از پا در مقابل عوامل فیزیکی مانند گرما و سرما می‌ باشد. توجه داشته باشید که هرچه رویه کفش بهتر باشد؛ اعتبار و قدرت آن نیز افزایش پیدا می کند. یکی از دیگر اجزای مهم کفش زیره آن بوده که به صورت مستقیم با زمین تماس پیدا می‌ کند و به عنوان عایق و محافظی برای عوامل بیرونی مانند آب محسوب می شود. توجه داشته باشید که محافظت از کف پا به عهده زیره آن بوده که از جنس‌ های مختلفی تشکیل می‌ شود. کفی کفش نیز از دیگر اجزای کفش بوده که قسمت درونی این محصول را تشکیل می‌ دهد. این قسمت به صورت مستقیم با جوراب در ارتباط است و هرچه جنس آن بهتر باشد مرغوب‌ تر است. یکی از اجزای دیگر کفش که در بین رویه و زیره آن قرار دارد؛ مغزی آن بوده که مانند نواری است که از جنس چرم وجود دارد. پاشنه کفش نیز بسیار مهم بوده که ارتفاع بیش تری دارد. البته برخی از کفش‌ ها پاشنه ندارند و زیره آن ها صاف و تخت است. یک کفش می‌ تواند بند نیز داشته باشد که می‌ توان با شل و سفت کردن آن، این محصول را تنظیم کرد. زبانه کفش نیز از دیگر اجزا بوده که بیش تر در کفش‌ های بنددار نقش دارد. اجزای گفته شده اجزای اصلی کفش‌ ها هستند. البته برخی از کفش‌ ها اجزایی مانند سگک، استریپ و غیره دارند که در نوع خاص به کار می‌ روند.
 
بررسی کفش 

 

 

 

دلیل اهمیت کفش

 
از گذشته تاکنون، کفش یکی از اجناسی بوده که بسیار به آن توجه شده است. کفش‌ ها در فرهنگ‌ های مختلف و با توجه به شهر ها و مناطق، متفاوت هستند و بیش تر نمایان گر موقعیت اجتماعی و توصیفی از خود فرد می‌ باشند. برخی از کفش‌ ها را می‌ توان بیش تر دارای جنبه زیبایی و تزیینی دانست که برای نمونه می‌ توان به کفش‌ های پاشنه بلند اشاره کرد. حتی جالب است بدانید که برخی از فرهنگ‌ ها کفش را نمادی از ثروت و مد می‌ دانند. حتی می‌ توان کفش را دارای نشانه‌ هایی دانست. برای نمونه در آمریکا ایده راه رفتن بدون کفش نمادی از آزادی است؛ اما در ژاپن افراد پا را بخشی از بدن می‌ دانند که همیشه باید تمیز باشد. به همین علت در هنگام خرید کفش اهمیت زیادی به این موضوع می‌ دهند. یکی از اهمیت‌ های دیگر کفش به علت فواید جسمی آن می‌ باشد. در برخی از دوره ها و به خصوص در مناطق روستایی آمریکا به علت امکانات بهداشتی نامناسب پاها صدمه دیدند. به همین علت برای جلوگیری از بیماری انگلی و عفونت‌ های پا امروزه وجود کفش بسیار اهمیت دارد. حتی جالب است بدانید که پوشیدن کفش می‌ تواند به افراد دیابتی کمک کند. کفش نامناسب می‌ تواند در روحیه افراد و همچنین در سلامت افراد به خصوص پا، کمر و زانو اثر مخربی داشته باشد. سرعت رشد پا در کودکان بسیار سریع‌ تر است؛ پس تعویض کفش در سنین کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است. خرید کفش مناسب می‌ تواند موجب حفظ سلامتی آن ها شود. کفش‌ ها به راحتی از مشکلات پا جلوگیری می‌ کنند و اگر مناسب باشند می‌ توانند موجب کاهش و از بین رفتن مشکلات آن گردند. مشکلاتی مانند فرو رفتن ناخن در گوشت، میخچه، پایه ورزشکار، عفونت‌ های قارچی ناخن و غیره. دقایقی زندگی خود را بدون کفش در نظر بگیرید. خواهید دید که چقدر حرکت سخت می شود. عدم وجود کفش موجب ضربه زدن به پا می‌ شود و انسان را از تعادل خارج می‌ کند.
همچنین می‌ توان کفش‌ ها را مانعی برای ایجاد عفونت پا دانست. کفش‌ ها پاها را در مقابل میکروب‌ ها محافظت می‌ کنند و از بروز بیماری ها جلوگیری می‌ کنند. با کفش حتی نوع ایستادن انسان نیز متفاوت است. کفش‌ ها می‌ توانند تسلط بهتری را در هنگام پیاده‌روی یا کوهنوردی در صخره‌ ها و جاهای سخت به انسان بدهند.
 
حرف‌آخر
 
در مقاله پیش رو به طور کامل اجزای مختلف کفش را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین اهمیت آن را دانستیم. این موضوع به ما کمک می‌ کند که تا در هنگام خرید، بهترین اجناس را انتخاب کنیم و بهترین خرید را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *