مجله

راهنمای خرید کفش با نکات مهم خرید کفش زنانه و مردان

راهنمای خرید کفش زنان و مردان

نکات مهم خرید کفش مردانه و زنانه

امروزه با افزایش میزان خرید و فروش کفش، انتخاب کفش مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از دلایل آن، سلامت پاها و کمر می باشد؛ زیرا در صورت انتخاب کفش نامناسب، دچار بیماری ها و ناهنجاری‌ های زیادی خواهید شد. به همین علت ما در این مقاله قصد داریم به نکات مهم خرید کفش مردانه و زنانه بپردازیم. همان طور که می دانید پا قلب دوم هر انسانی است و سلامت آن بسیار حائز اهمیت است. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

نکات خرید کفش

همان طور که گفته شد مهم ترین وظیفه کفش، حفاظت از پا و آسیب نرساندن به سلامتی انسان است. متاسفانه امروزه کفش‌ های فیک و فاقد استاندارد افزایش یافته‌ اند‌. به همین علت باید نکات خرید کفش را دانست تا در دام این نوع جنس‌ ها نیفتاد. خرید کفش‌ های نا مناسب می‌ تواند باعث بیماری‌ هایی مثل میخچه، انحراف شست پ،ا فرو رفتن ناخن، سائیدگی شست پا، انگشت چکشی و غیره شود. در هنگام خرید کفش چه زنانه و چه مردانه باید نوع استاندارد آن را خریداری کرد. حال در این جا سوالی پیش می‌ آید و آن این است که از کجا بدانیم که کفش مورد نظر استاندارد های لازم را دارد. در وهله اول باید گفت که کفش استاندارد جنس خوبی دارد. در وهله دوم می‌ توان به پاشنه استاندارد آن توجه کرد.

 

نکات مهم خرید کفش مردانه و زنانه

 

همچنین می‌ توان گفت که پاشنه و قالب کفش نیز می‌ تواند به شما عزیزان در شناخت کفش استاندارد کمک کند. بهترین رویه کفش، چرم بوده که به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می‌ شود. البته بعضی از تولید کنندگان به کفش اسپری بوی چرم طبیعی می‌ زنند تا مشتریان را دچار سردرگمی کنند. اما با توجه به چند آیتم می‌ توان چرم اصل را از فیک آن تشخیص داد. توجه داشته باشید که در چرم طبیعی امکان تبادل هوا در داخل و بیرون آن وجود دارد. یکی از آیتم‌ های مهم در هنگام خرید کفش مردانه و زنانه قالب بندی آن کفش می‌ باشد. پنجه کفش باید به گونه‌ ای باشد که به انگشت‌ های پا فشاری وارد نکند. کفش هایی که دارای پنجه باریک هستند موجب می‌ شوند تا انگشت‌ های پا در کفش روی یک دیگر بیفتند. برخی از این کفش ها انگشتان پا را تحت فشار قرار می‌ دهند. پس باید در هنگام خرید آن ها دقت کرد. البته این موضوع در خانم‌ ها بیشتر شایع شده است؛ زیرا انحراف شست پا در خانم‌ ها نسبت به آقایان ۹ برابر است. از آیتم‌ های مهم دیگر در هنگام خرید کفش، تنه کفش بوده که باید به آن توجه کرد؛ زیرا اگر کفش نا مناسب و تنگ باشد و پاشنه آن خیلی بلند باشد؛ می‌ تواند علاوه بر پاها به زانو، کمر، لگن و استخوان‌ های ستون فقرات نیز صدمه جدی وارد کند. آیتم بعدی توجه به فرم کف پا می‌ باشد. کف پای افراد را می‌ توان به سه دسته قوس دار، معمولی و پهن تقسیم کرد. در پای قوس‌ دار، نواری باریک پاشنه و پنجه را به یک دیگر متصل می‌ کند. اگر این ویژگی را دارید احتمالاً پای شما قوس دار است و مستعد پیچ خوردگی در هنگام راه رفتن هستید. پس باید کفشی بخرید که مناسب این نوع‌ پا باشد. اگر پای شما به این گونه است که نواری، پنجه و پاشنه پا را به یک دیگر متصل می‌ کند؛ پس کف پای شما معمولی است. در کف پای پهن نیز قوس کمی وجود دارد و اغلب در آن پاشنه پا تحت فشار قرار می‌ گیرد. این افراد نیز باید در هنگام خرید کفش دقت زیادی داشته باشند. در بانوان گاهی مشاهده می‌ شود که کفش‌ های پاشنه بلند به صورت مداوم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پوشیدن این کفش‌ ها می‌ تواند علاوه بر پاها به اجزای دیگر بدن نیز آسیب جدی وارد کند و فشار زیادی به دیسک‌ های بین مهره‌ های ستون فقرات و مفصل زانو وارد نماید. کفش‌ های پاشنه بلند همچنین می‌ توانند خون رسانی را در این عضلات مختل کنند. جنس کفش، مهم ترین آیتم در هنگام خرید آن می‌ باشد. دقت کنید که کفشی بخرید که باعث شود پای انسان کم تر عرق کند؛ به خصوص اگر در فصل تابستان بخواهید از آن استفاده کنید. این آیتم باید مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. توجه داشته باشید که بدترین کفش‌ ها، نوع پلاستیکی هستند که بهتر است از آن ها استفاده نکنید؛ زیرا با استفاده از این نوع کفش‌ ها به پاهای خود آسیب وارد می‌ کنید. آیتم بعدی که در هنگام خرید کفش از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پاشنه کفش بوده که اگر خیلی بلند باشد می‌ تواند به سلامتی انسان صدمه بزند. مورد مهم دیگر در هنگام خرید کفش، ساقه کفش بوده که در کودکان بهتر است از کفش‌ های ساق بلند استفاده شود. بیش تر کفش‌ هایی که در بازار موجودند ساق ندارند؛ زیرا هزینه اضافه بر گردن تولید کننده می‌ گذارند. ساق کفش موجب سخت‌ تر پوشیدن آن می‌ شود؛ به همین علت است که بیش تر از کفش‌ های ساق کوتاه استفاده می‌ شود. در صورتی که کفش‌ های ساق بلند برای پیاده‌روی می‌ توانند بسیار مفید باشند.

حرف آخر
در مقاله پیش رو به طور کامل نکات خرید کفش زنانه و مردانه را مورد بررسی قرار دادیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *