مجله

نکات مهم در خرید کتونی

نکات مهم در خرید کتونی

نکات مهم در خرید کتونی

امروزه در هنگام خرید کفش و به خصوص کتونی دو آیتم کیفیت و قیمت بسیار اهمیت دارد. پس باید کفش راحت و استانداردی با قیمت مناسب تهیه کنید تا در مخارج نیز صرفه‌جویی کرده باشید. کفش کتانی تنها کفشی بوده که در چهار فصل سال کاربرد دارد و می‌ توان از آن استفاده کرد. کفش کتونی راحت‌ ترین کفش برای پیاده‌ روی و انجام کار های روزانه بوده و می‌ توانید با آن، تمرینات ورزشی را با راحتی بیش تری انجام دهید. پس بسیار حائز اهمیت است که نکات مهم در هنگام خرید این کفش را بدانید تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید. در مقاله پیش رو قصد داریم تا این نکات را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید.

اهمیت خرید کتونی مناسب

اگر کفش کتونی، دوخت و کفی مناسب و استانداردی داشته باشد؛ بهترین کفش برای هر چهار فصل به حساب می‌آید. کتانی در همه گروه‌ های ورزشی مثل والیبال، بسکتبال، پیاده‌ روی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کفش حرفه‌ای این گروه‌ های ورزشی با هم متفاوت است؛ اما می توان از کتونی‌ های مناسب برای این امر استفاده کرد. توجه داشته باشید که هیچ وقت به سراغ کتونی فیک یا تقلبی نروید؛ زیرا مانع انجام ورزش و پیاده‌ روی شما می‌ شود و در بلند مدت به کمر و پا آسیب زیادی وارد می‌ کند. همچنین می‌ تواند هزینه درمان و بیماری را برای افراد به دنبال داشته باشد. در مقابل، کتانی استاندارد باعث می‌ شود تا سلامت پا و کمر حفظ بشود و بتوان با آن ورزش‌ های مختلفی انجام داد.

 

نکات مهم در خرید کتونی

 

 

نکات خرید کتانی

در قسمت قبل با علت خرید کتانی مناسب آشنا شدیم. حال در این قسمت قصد داریم تا نکات خرید کتانی را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا باید گفت که پیش از خرید حتما کفش مورد نظر را بپوشید و آن را تست کنید. این امر باعث می‌ شود تا خرید بهتری داشته باشید و اگر کفش‌ هایتان شما را آزار می‌ دهند آن ها را نخرید. توجه داشته باشید که کفش کتانی که می‌ خرید، لژ داشته باشد. لژ، پاشنه بلند نیست؛ بلکه یک استاندارد بوده که بیش از یک و نیم سانت است. علت این امر این است که کفشی که تخت و بدون پاشنه است می‌ تواند به پا و کمر آسیب برساند. پس برای این که از درد پا و کمر جلوگیری کنید به لایه کفی آن توجه داشته باشید. همچنین سعی کنید بیشتر در هنگام شب خرید کنید. ما در طول روز راه می‌ رویم و فعالیت‌ های مختلفی انجام می‌دهیم؛ به همین علت پا خسته شده و در هنگام شب کمی ورم دارد. پس به زمان خرید کفش نیز توجه داشته باشید. اگر قصد خرید کتونی بچگانه دارید؛ توجه بیش تری داشته باشید. به این صورت که نوک پنجه کفش کودک را مورد بررسی قرار دهیم تا خم نشود. پاشنه کفش را نیز مورد بررسی قرار دهید. حتماً پیش از خرید کفش برای کودک جوراب پای او کنید. توجه داشته باشید که کفش چسبی نیز می‌ تواند بسیار گزینه مناسبی برای کودک شما باشد. دقت داشته باشید که همه کفش‌ های کتانی مناسب ورزش نیستند. برای نمونه اخیراً کفش‌ های کتانی با لژ های بزرگ وارد شده که نمی‌ توان با آن ها ورزش کرد. یکی از مواردی که در هنگام خرید کتانی بسیار اهمیت دارد؛ تفاوت کتونی اورجینال و فیک است. یکی از راه‌ های تشخیص آن ها این است که هنگام خرید مشخصات کامل کفش بر روی آن آمده باشد. مواردی مثل نوع کاربرد کفش، سایز کفش، مدل دقیق کفش و غیره. این مشخصات باید در قسمت داخلی کتانی یا کفش آمده باشد. موارد گفته شده یکی از ابتدایی‌ ترین نشانه‌ های یک کفش برند است. آیتم بعدی برای خرید کفش اصل، ویژگی‌ های فنی آن است. باید بدانید کفش مورد نظر شما چه ویژگی‌ های فنی دارد. توجه داشته باشید که پیش از خرید، ظاهر کفش مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید و عکس نمونه اصل آن را با خود داشته باشید. کتانی‌های برند در رنگ‌ های مختلف، ویژگی‌ های ظاهریشان تغییر نمی‌ کند و تنها رنگ آن هاست که متغیر است. پس باید به جزئیات گرافیکی آن توجه داشته باشید. در هنگام خرید کفش کتانی به موارد کیفیت دوخت، قسمت‌ های مختلف آن و جنس الیاف آن توجه کنید. موارد گفته شده همه موارد ریزی هستند که می‌ توانند در تقلبی بودن یا اصل بودن کفش مهم باشند. توجه داشته باشید که زیره کفش‌ های برند در نوک آن ها انعطاف خوبی دارند و در میانه کفش بسیار محکم هستند. اما در کفش‌ هایی که فیک هستند انعطاف و استحکام کفش در این قسمت‌ ها به یک اندازه هستند.

حرف آخر

در مقاله پیش رو به طور کامل به بررسی مواردی که در هنگام خرید کتانی باید به آن ها توجه کنیم پرداختیم تا شما عزیزان بیش تر به آن ها آشنا شوید. توجه داشته باشید که در هنگام خرید کتانی، راحتی پا بسیار مهم است و به وزن کتونی و سبک بودن آن نیز توجه داشته باشید. همچنین این کفش باید نرم و قابل انعطاف باشد. مهم‌ ترین ویژگی کتونی، جنس آن بوده که رویه آن با آب و هوا در تماس است و باید غیر قابل نفوذ باشد.لایه روی کفش باید به گونه‌ ای باشد که آب در آن نفوذ کند. همچنین کتونی باید به گونه‌ای باشد که قابلیت گردش هوا در آن وجود داشته باشد و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *